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| Controls threads Everything about controls in CoD |
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#1
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Poor Lixma. Hopes getting high that finally people understood and then somebody jumps in that obviously hasn't read all posts or did understand them.
Lixma's right. Period. |
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#2
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No he is not. He is dead wrong. The sim default view is what you see, it is correct -- except for being much closer to the panel IRL. A small movement is enough to put your body/head into position. But you do NOT see the full circle as he pretends. I have experienced it myself in a cockpit replica 1:1 with working REVI once. (109 artisanal replica) There was a youtube video about that thing, but it's a long time ago. Can't find it.
And yes I am German. Btw, If someone is interested he can experience it at the technical museum in Berlin, but with a FW 190 cockpit. Same principle and REVI position though. |
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#3
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Lixma ist spot on. Obviously you did not bother to read the thread. I say it in German to get myself understood.
Lixma hat absolut recht. Was wir heute im Spiel sehen, berücksichtigt nicht stereoskopisches Sehen mit zwei Augen. Das Spiel tut so, als hätte der Pilot nur ein Auge. Natürlich, wenn man das Cockpit einfach nur mal so sieht, denkt man, das, was Lixma sagt, kann gar nicht stimmen, und genau das habe ich auch anfangs gedacht. Dann habe ich aber mal genau nachgelesen und versucht zu verstehen, was Lixma uns zu erklären versucht. Und dann verstanden. Man kommt zu dem falschen Schluss, dass Lixma Unrecht hätte, weil man selber keine Erfahrung hat mit derartigen Vorrichtungen und dadurch falsche Schlüsse zieht. Es gibt auch viele Leute, die, wenn sie einen Science Fiction Film sehen, denken, es sei ganz normal, dass das vorbeifliegende Raumschiff Motorengeräusche von sich gibt. Eine Kamera und damit jedes Video gibt den wirklichen Sachverhalt absolut falsch wieder, weil eine Kamera nicht über stereoskopische Sicht verfügt, da sie nur ein Auge hat. Mach mal einen Versuch: Nimm mal Deine Hand und halte sie 10 bis 30 cm vor eines Deiner beiden Augen, aber lasse Dein anderes Auge ebenfalls offen. Dann schaue auf etwas dahinter (z.B. den Bildschirm), aber so, dass das eine Auge mit der Hand im Blickfeld die Hand immer noch sieht. Was Du sehen wirst, ist eine halbdurchsichtige Hand, die sich dem Hintergrund überlagert. Das Hirn verbindet nämlich das, was beide Augen sehen, zu einem einzigen Bild. Das heißt, das Gehirn überlagert das Bild, dass das Auge mit der Hand sieht, mit dem Bild, dass das andere Auge sieht. Genauso funktioniert das mit dem Revi. Wenn jetzt das eine Auge den Zielkreis sieht und man hält das andere Auge offen, wird das Gehirn beide Bilder verbinden und der Pilot sieht einen Zielkreis, aber nicht auf dem Revi, sondern halt sonst wo. Last edited by 41Sqn_Stormcrow; 04-23-2011 at 12:47 AM. |
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#4
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Seufz.....Was du nicht verstehen willst, ist das dein Kopf im cockpit NICHT in der Position ist die nötig ist um den von dir beschrieben Effekt zu erhalten. Das habe ich selber erfahren. Man muss sich nach VORNE UND RECHTS lehnen. Wenn auch nur sehr wenig, da der Kopf sehr nahe am Revi ist, besonders wenn man gross ist. (ich bin 1,85)
Du musst mir bitte nicht das Reflexvisier oder Optik erklären, danke, ich habe meine Physik klassen besucht. |
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#5
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Na, also so weit rechts ist das Revi nicht, was du offensichtlich nicht verstehen willst, denn in der Tat ist die linke Kante genau in der Mitte des Cockpits. Es ist also anzunehmen, dass das rechte Auge genau durchs Revi schaut. Punkt.
And now back to English |
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#6
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Und genau darin besteht dein Fehler: In der Annahme das rechte Auge würde quasi "perfekt" durch das revi schauen, also den vollen Kreis sehen. Das ist NICHT der Fall. Das habe ich selber erfahren.
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#7
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I knew i was right..EVERYBODY is German..and when they get mad they drop the "other " language and speak German again till they cool down
S!
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Gigabyte Z68 Intel 2500K (@4.3 ghz)212 CM Cooler 8GB Ram EVGA 660SC (super clocked) 2GB Vram CORSAIR CMPSU-750TX 750W 64 GB SSD SATA II HD WIN7 UL 64BIT |
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#8
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Quote:
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#9
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Quote:
I am 173cm tall. Imagine I jump into a 109, fine-tune the gunsight so I get a clear image in my right eye as I look forward (just as the makers intended), and then jump out again. Now imagine someone else hops in straight after, perhaps 190cm tall. He will be forced to stoop, bend over or lean in order to see the reticle. Because it was not adjusted for him. So, he adjusts the sight to his preference and jumps out. Now I jump back in and now I can't see the reticle without moving/leaning/Shift-F1ing myself into position. If I get into a BMW-3 straight after a 150cm tall man has just got out, I will probably bash my knees on the wheel or fascia if I do not adjust the seat. But it would be wrong to claim that bruising one's knees is a known feature of the BMW-3 series. In a similar vein, if I go to the museum and jump in to the nearest 109 on display I would undoubtedly have to manoeuver my head in order to get a clear image of the reticle....because the Revi isn't adjusted for me. It's adjusted for someone else (probably no-one in particular). OK, just a couple more things before the caffeine wears off..... You mentioned the cramped nature of the cockpit. It's safe to say the 109's cockpit dimensions are legendarily claustrophobic. Therefore can you think of a worse idea than to install a gunsight into this aircraft that requires the pilot to start shifting about? I can't. What possible advantage is it to install a gunsight in a high performance aircraft that requires the pilot to start leaning over just to be able to see the gun-sight? I can think of no advantages at all. None. Last edited by Lixma; 04-23-2011 at 01:47 AM. |
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#10
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The sight can be viewed with the right eye whilst the left eye can see out the windshield.
currently in CloD our eye position is in the exact MIDDLE of the cockpit, this is incorrect. Solution: 1) Run the game in 3d (I have tried this, it went okay but the fps dropped fairly low on my system) 2) Shift the default eye position to the right (so that the gunsight is always visible... this is ok I guess but it defeats the purpose of have both a clear line of sight and a gunsight at all times) on a side note: I think we can also all agree that the head movement from g's is too much, head movement should be mostly tracking the horizon (as in DCS). The cockpit view has the pilots head too far forward, especially with loosened seatbelt. |
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