In this example naryv creates a mission file by script.
http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=23493
The file is called triggersFile. Actually it is a "section" file, i.e. a segment of a mission file.
Code:
public ISectionFile triggersFile
Then script writes triggers into this file at the locations of frontline markers placed in the original mission manually.
Code:
keyTr = "changeArmy" + i.ToString()+"_1"; // попутно на маркере делаем два триггера - для каждой стороны
valueTr = " TPassThrough 3 1 " + strs[0] + " " + strs[1] + " 500"; // "TPassThrough 3" - триггер сработает при заезде в него наземки, "1" красной, strs[0] + " " + strs[1] координаты, "500"- радиус триггера
triggersFile.add(sectionTr, keyTr, valueTr); // сохраняем триггер в файле триггерной миссии
keyTr = "changeArmy" + i.ToString() + "_2"; // то же самое для синей стороны
valueTr = " TPassThrough 3 2 " + strs[0] + " " + strs[1] + " 500";
triggersFile.add(sectionTr, keyTr, valueTr); // сохраняем триггер в файле триггерной миссии
500 - is radius of the trigger